De Jury 2010: 2de Voorronde!

Vorige week hebben Estland en Slovakijë hun voorronde gewonnen. Deze week hebben we de resterende andere 9 landen van de eerste halve finale in Oslo in onze aflevering. Veel plezier!

01. Polen: Marcin Mrozinski - Legenda
Goed nummer, minder goede uitvoering. De stemmen passen totaal niet bij elkaar, waardoor het vaak vals klinkt. (Martijn)

Moeilijk te jureren, enerzijds heeft het nummer wel iets, maar anderszijds is het ook vreselijk irritant, live is niet fijn om aan te horen (Erik)

Dit is een ballade gelijk hij moet gezongen worden door een man. Emotioneel en met passie, Polen doet dit op een zeer goede manier. De twee dansers op de achtergrond zijn niet origineel, het zijn precies dezelfde als vorig jaar. Mooi lied. (Maxim)

De man uit Polen kan misschien wel iets zingen, maar ik vind het lied echt slecht! Volgend jaar beter? (Ayrton)


02. België: Tom Dice - Me and My Guitar
Lief, leuk en klein liedje uit Belgie. Misschien te klein om overtuigend over te komen op het scherm, maar het kan wel eens de verassing van dit jaar zijn. (Martijn)

Schattig liedje dat het onder fans goed zal doen, ik hoop op een finaleplaats voor België, weet alleen niet of ze het halen. Verdiend zou het wel zijn. Vind zijn stem wel lelijk. (Erik)

Rustig lied, misschien een beetje te rustig. Voor België zie ik twee mogelijkheden oftwel is het een ideale plaspauze of zijn de Europeanen gefacineerd door zijn prachtige stem. Het kan alle kanten uit aleen weet ik zeker dat hij niet als laatste zal eindigen want daarvoor is Me and My guitar te goed voor. (Maxim)

België is onverwacht mijn topfavoriet! De eerste keer sinds ik fan ben, hou ik van de Belgische kanidaat! Dit kan niet beter! Brussels 2011? Waarschijnlijk niet, want ik denk dat de oostblokkers hier niet van houden! (Ayrton)

03. Malta: Thea Garrett - My Dream
Zwakke balad uit Malta, van welke we juist beter gewend zijn! (Martijn)

Oubollige ballades kun je goed zingen en dan mijn goedkeuring wegdragen. Dat doet Thea, als ze de dode meeuw maar in Valetta houdt. (Erik)

Een van de mooiste liedjes dat ik tot nu toe heb gehoord! Prachtige stem! Prachtige vrouw! (Maxim)

Nee, Malta! Niet doen! (Ayrton)


04. Albanië: Juliana Pasha - It's All About You
Dit nummer kan zo maar eens goed scoren. Het klinkt opzwepend en ligt fijn in het gehoor. De act moet nog wel wat aan gewerkt worden. (Martijn)

Energiek en simpel doorstampnummertje. Ik vind het ongeacht in welke taal ze het zingt gewoon een heerlijk nummer. (Erik)

Kort: Prachtig lied! (Maxim)

Albanië zal wel doorgaan naar de finale, wat ze ook verdienen, en in die finale zullen ze net uit de top 10 eindigen. (Ayrton)


05. Griekenland: George Alkaeos & Friends - Opa
Zwakke zanger, de act ouderwets grieks met mooie mannen. Het is overigens wel een nummer met de juiste potentie. (Martijn)

Rotzooi! Vals, lelijk en dom. (Erik)

Groot lawaai vanuit Griekenland... Stoer... Of dat dit zal aanslaan 'I don't know...' Wel een lied da blijft hangen (Maxim)

Volgens mij gaat Griekenland voor de eerste keer sinds hun deelname geen finale meemaken! (Ayrton)


06. Portugal: Filipa Azevedo - Há Dias Assim
Een lichtelijke monotoom nummer, welke wel goed klinkt. De zangeres komt alleen minder goed uit haar verf, klinkt af en toe vals. (Martijn)

Prachtige ballade, die live een paar off-keynootjes zelfs kan hebben. Mijn persoonlijke favoriet. (Erik)

Rustig liedje opnieuw... Lijkt een beeje op Albanië maar de lightversie. Het is een mooi lied (Maxim)

Een ideale plaspauze, blijkt voor mij. Maar het is zeker niet het lelijkste lied. Middenmoter! (Ayrton)


07. VJR Macedonië: Gjoko Taneski ft Billy Zver & Pejcin - Jas Ja Imam Silata
Simpel popliedje welke weinig potten zal gaan graan breken. De uitvoering is goed, en toch mist er iets aan. (Martijn)

Deze gothic klinkt op studio-opname heel prima, de act heeft alleen een wel erg slordige aankleding. (Erik)

Wéér een mislukte rockzanger... En zingen zit er toch niet zo in blijkbaar (Maxim)

Roepen doen we niet op een Eurovisie Songfestival. Zingen wel! Komaan Macedonië, geef me terug een inzending zoals 2007! (Ayrton)


08. Wit-Rusland: 3+2 - Butterflies
Mooi nummer met mooie hormonie tussen ze zangers/zangeressen. De verandering van het nummer zal Wit-Rusland goed gaan doen in de voorrondes. (Martijn)

Mooi maar mij net iets te gepolijste ballad in het genre Josh Groban/RyanDan (Erik)

Ja, hij is er, de smeltman! De man waar iedere vrouwelijke en homo-eurosong kijker van smelt dan heb ik het over de eerste man in beeld en ook de solo's doet. Wit-Rusland verrast me dit jaar eigenlijk prachtig (Maxim)

Niet mis, ook voor Wit-Rusland wil ik terug zo'n inzending zoals in 2007! (Ayrton)


09. IJsland: Hera Björk - Je ne sais quoi
Er mankeert genoeg aan het nummer om het niet leuk te vinden en toch is het een geweldige inzending vanuit Ijsland! Vooral de nieuwe versie klinkt erg overtuigend. Met de juiste act gaan ze het ook dit jaar ver shoppen. (Martijn)

Lekker nummer, maar rip-off van een eerder IJslands nummer. Het nummer van Hera in de Deense voorronde in 2009 sprak mij meer aan. (Erik)

Björk sturen is oké, maar dan wel met een beter liedje de volgende keer. (Maxim)

IJsland stuurt dan wel een herhaling van 2008. Het gaat zeker scoren. Ik geloof in Reykjavik 2011, maar ik wil het niet + die verdomde crisis! (Ayrton)


Puntenverdeling van de 2de voorronde:
Polen: 5,5+5,5+7+5 (23/40) (7ste plaats)
België: 7+7+6+10 (30/40) (2DE PLAATS + FINALE)
Malta: 6+7,5+8+5 (26,5/40) (6de plaats)
Albanië: 7,5+9,5+7+6 (30/40) (2de plaats)
Griekenland: 7+0+8+4 (19/40) (9de plaats)
Portugal: 6,5+10+6+7 (29,5/40) (4de plaats)
VJR Macedonië: 6+8+3+4 (21/40) (8ste plaats)
Wit-Rusland: 7,5+8+9+6 (30,5/40) (1STE PLAATS + FINALE)
IJsland: 8+7+5+7 (27/40) (5de plaats)
*Puntenverdeling = Martijn+Erik+Maxim+Ayrton

België & Wit-Rusland gaan door naar de finale. Albanië gaat niet rechtstreeks naar de finale, omdat de hoogste score, een 10 voor België was. Maar Albanië kan nog herkansen (met alle andere niet-rechtstreekse) in 'Andra Chansen'. Volgende week, 17 april zijn aan de beurt: Litouwen, Armenië, Israël, Denemarken, Zwitserland, Zweden, Azerbeidzjan en Oekraïne! Tot volgende week!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.