De Jury 2010: 4de Voorronde!

Na het triomferen van Israël en Zweden vorige week, zijn we al toegekomen aan de voorlaatste voorronde, de 4de voorronde. Binnen enkele weken weten we wie onze favoriet is! Veel leesplezier!

01. Nederland: Sieneke - Ik ben verliefd (Sha-la-lie)
Dit nummer is het luisteren niet eens waard. Voor het eerst weer eens in het Nederlands, en dan meteen met een kermisnummer die de plank vreselijk misslaat! Als Nederlander schaam ik me enorm voor deze inzending!! Vorig jaar was een fiasco, hoe erg kan het dit jaar dan worden? Sieneke die uit een draaiorgel springt tezamen met een stel smurfen? (Martijn)

Ronduit slecht lied met een nog slechtere tekst en een heel matige zangeres. Elk Songfestival heeft een trut nodig, in 2010 is dat Nederland. De TROS mag zich alle kritieken aantrekken. De hele selectie procedure was een aanfluiting, met als dieptepunt de jurering en de door een seniele oude smurf doorgehakte knoop. Het draaiorgeltje is nog wel leuk, maar de implementatie verschrikkelijk. (Erik)

Dit is een liedje die blijf hangen! Sha-la-lie. Ik ben verliefd op dit liedje echt waar. Sha-la-lie. Ik denk alleen dat het niet zal aanslaan op het songfestival. Sha-la-lie. Het is in het Nederlands en sorry voor Sieneke, ze heeft echt geen look. Persoonlijk goed lied, op ESF-gebied de hekkensluiter. (Maxim)

De TROS het Songfestival geven was het slechte idee ooit! Nederland heeft de laatste 10 jaar toch mooie inzendingen gehad (2003-2005, 2007-2008) maar sinds dat de TROS heeft overgenomen. Niets slechts over Sieneke, maar het lied… (Ayrton)

02. Roemenië: Paula Seling & Ovi - Playing with Fire
Dit klinkt totaal niet lekker samen. Het nummer kan zo goed zijn, maar niet in deze uitvoering! Slecht, slecht, slecht! (Martijn)

Zangeres heel OK, zanger heel matig, compositie 'mwah', het is wel aardig, leuk die glazen piano's. Roemenië krijgt van mij dit jaar het voordeel van de twijfel. (Erik)

Dit is totaal iets anders dat we gewoon zijn dit festival. En het kan en zal eruit springen tijdens de halve finale en tijdens de finale zal het niet ver komen. (Maxim)

Roemenië zal wel de eeuwige middenmoter blijven, dankzij de 50/50-situatie. (Ayrton)

03. Slovenië: Anzambel Roka Žlindere & Kalamari – Narodno zabavni rock
Een vreemde combinatie van twee verschillende muziekstijlen in een vreemd nummer. Het klinkt wel pakkend, maar of dit gaat scoren?? Daar heb ik mijn twijfels bij. Het is wel weer eens wat anders natuurlijk. (Martijn)

Sorry, maar ik vind het een leuke cross-over, oubollige rock gemixt met volksmuziek. Met moeite serieus te nemen, maar ik word hier dus wel vrolijk van. (Erik)

Ja, dit is niet mijn favoriet. Een mix tussen wat volks en rock is goed gevonden maar moet dus nog goed worden uitgevoerd worden ook. (Maxim)

3de keer is niet goede keer! De titel alleen al uitspreken is een hele prestatie! (Ayrton)

04. Ierland: Niamh Kavanagh - It's For You
Ierland doet waar Ierland keigoed in is! Dit is voor mij zeker één van de favorieten. Een ijzersterk nummer met een waanzinnig goede zangeres. Als ze maar geen foute jurk aan trekt! (Martijn)

Even de backing verwisselen en iets aan de presentatie doen, kwaliteitsballade. Gaat niet winnen maar wel naar de finale. Kan niet tippen aan het in 1993 winnende lied "In your eyes", maar wel geweldig dat een ex-winnares zich nog een keertje aan het Festival durft te wagen. Chapeau voor Niamh. (Erik)

Prachtig liedje, meer kan ik er niet op zeggen. (Maxim)

Ierland is weer het rechte pad opgekropen, het was toch al van 2006 geleden. Dublin 2011 is mogelijk, maar het zal volledig van de avond zelf afhangen. (Ayrton)

05. Bulgarije: Miro - Angel si ti
Het is zeker geen verkeerd nummer! De uitvoering in dit filmpje is helaas alles behalve optimaal en daardoor ben ik ook zeker benieuwd naar het optreden tijdens het ESF. Finale wordt zeker gehaald, maar of het een knaller wordt... hangt van de uitvoering op de bewuste avond af. (Martijn)

Vrolijke uptempo, niet verkeerd maar ook geen pottenbreker. (Erik)

Opnieuw een man. Het is een mannenfestival dit jaar blijkbaar. Dit is toch een van de slechtste uitvoeringen. Kan me niet echt bekoren. (Maxim)

Ik vind die man eng. Het lied blijft op een bepaalde manier in je hoofd hangen, Bulgarijë heeft geluk met de loting, maar toch geen finale voor Bulgarijë (Ayrton)

06. Cyprus: Jon Lilygreen & The Islanders - Life looks better in Spring
Concurrentie van Tom Dice, alleen dan is het nummer een stukje spannender. Op en top Brits, en dat is logisch natuurlijk gezien ze uit GB komen. Hoe dan ook een lekker wegluister nummertje, maar ik betwijfel het of het zal aanslaan. (Martijn)

Ik vind dit saai maar stiekem ook wel goed. Weet dus niet zo wat ik hiermee aan moet. Nou vooruit hij mag blijven, maar of hij de finale haalt? Denk het eerlijk gezegd niet. (Erik)

Ook hier een man met een gitaar. Klinkt bekend, niet? Voor de rest is het een mooi liedje en mag het zeker opnemen tegen onze Tom Dice. Alleen is onze inzending rustiger en is deze wat opgewekter en dat onderscheidt zich weer. (Maxim)

Het zal zeker Tom Dice vs. Jon Lilygreen & The Islanders worden. Hopelijk in de finale voor allebei, maar ik denk dat onze Tom aan het langste eind gaat trekken, maar zeker een goede inzending, hopelijk in de finale, zoals ze zeker verdiende in 2006! (Ayrton)

07. Kroatië: Feminnem – Lako je sve
Als je deze dames ziet dan hoop je dat er een mooi stukje muziek komt, maar helaas valt dat vies tegen. Slecht! (Martijn)

Net geen Modlitba, maar de dames zien er stukken beter uit. Net geen 'Den Vilda' maar zeker goed uitgevoerd en mooi. Titelkandidaat om mee te rekenen. (Erik)

Beetje sprookjesachtig. Past wel bij het liedje, wordt mooi gezongen. (Maxim)

Mijn favoriet voor 2010! Echt waar, ik geloof sterk in Zagreb 2011, Feminnem zal schitteren op het podium, Kroatië had vorig jaar al een hogere notering verdient, en dit jaar nummer 1!!! Hopen we natuurlijk. (Ayrton)

08. Georgië: Sofia Nizharadze - Shine
Het lijk het jaar van de rustige muziek te worden. Een waanzinnig mooi lief en krachtig nummer. Hopen dat Sofia het waar kan maken tijdens het ESC, maar voor mij geldt ze als één van de favorieten. Op de helft van het nummer komt de power van Sofia's stem echt naar voren en kan voor kippenvel zorgen! (Martijn)

Best een mooie ballade, maar zo ontoegankelijk. Geloof ook niet in de live performance van Sofia. Het nummer en de zang, alles heeft een heel groot 'bij-lange-na-niet' etiket. (Erik)

Een zeer mooi liedje, die toch wel kan scoren denk ik. (Maxim)

Zeer monotoon nummer, ik denk dat Georgië in de andere sterke liedjes gaat verdwijnen. (Ayrton)

09. Turkije: MaNga - We Could Be The Same
Dit nummer past helemaal in mijn straatje, ik ben verzot op deze soort muziek! Dit nummer bevalt mij dan ook prima, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niks bijzonders vinden. Waarschijnlijk gaat dit het ook niet geweldig goed doen, maar “You can never know for sure!” (Martijn)

Voor het eerst sinds jaren (Group Athena, 2004) mag ik de Turkse bijdrage zeer goed hebben. Het riedeltje spreekt me aan. Mocht Turkije wederom in de top 5 belanden, dan zou me dat deze keer niet zo problematisch overkomen, ondanks alle diaspora van chauvinistische grijze wolven. (Erik)

Het begin is precies een slecht afgestelde beltoon als je gebeld wordt. Als als dit door de halve finale geraakt dan weet ik het toch ook niet meer. Het kan me echt niet bekoren qua looks, presente en zeker de stemgeluid niet. (Maxim)

Zeer goed voor Turkijë! Al kunnen ze niet typen aan onze Hadise van vorig jaar. Top 10 voor Turkijë! (Ayrton)

Puntenverdeling van de 3de voorronde:
Nederland: 1+2+7+5 (15/40) (9de plaats)
Roemenië: 4+6+6+6 (22/40) (7de plaats)
Slovenië: 6+7+2+5 (20/40) (8ste plaats)
Ierland: 9+7,5+9+8 (33,5/40) (1STE PLAATS + FINALE)
Bulgarijë: 7+6,5+4+5 (22,5/40) (6de plaats)
Cyprus: 7+6+7+8 (28/40) (5de plaats)
Kroatië: 4+9,5+6,5+10 (30/40) (2DE PLAATS + FINALE)
Georgië: 9+7+8+5 (29/40) (4de plaats)
Turkijë: 8+8,5+5+8 (29,5/40) (3de plaats)
*Puntenverdeling = Martijn+Erik+Maxim+Ayrton

Volgende week aan de beurt: Zeer korte laatste voorronde, met de rechtstreeks geplaatse voor de finale in Oslo, maar niet bij ons! Spanje, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.